12 BIEG

  • EUR 4.69
  • GBP 5.25
  • CHF 4.70

Przewoźnicy ze Śląska wybierają ciężarówki od Mercedes-Benz

Edro-Trans Rybnik

Śląsk to druga po Mazowszu kolebka polskich przedsiębiorstw transportowych, które odnoszą sukcesy w całej Europie. Doświadczeni przewoźnicy wiedzą, że kluczowa jest nowoczesna, oszczędna w użytkowaniu ciężarówka. Nie mniejsze znaczenie ma też niezawodna obsługa serwisowa. To dlatego śląskie firmy logistyczne stawiają na markę Mercedes-Benz, a swoje ciężarówki kupują w Mercedes-Benz Trucks Retail Polska – oddział w Będzinie.

 

Przez Śląsk wiedzie droga do Europy. Silnie uprzemysłowiony region położony w sąsiedztwie Czech i Niemiec przyciąga firmy transportowe. Górnictwo, energetyka, motoryzacja, branża AGD oraz przemysł wysokiej technologii są źródłem intensywnej wymiany towarowej. Ilość ładunków sprawia, że pracy jest dużo, a ich różnorodność zachęca do specjalizacji, która sprzyja zwiększaniu rentowności przewozów. Niezależnie od rodzaju wykonywanych zadań transportowych, samochód ciężarowy Mercedes-Benz to dla wielu przewoźników ze Śląska i sąsiednich regionów optymalny wybór.

 

– Naszą mocną stroną jest wystandaryzowana oferta na ciągnik siodłowy, wyposażony we wszystkie urządzenia niezbędne do efektywnego i oszczędnego funkcjonowania taboru dla biznesów o różnej skali. Realizujemy też skomplikowane zlecenia dla dużych odbiorców. Jesteśmy dumni, że doświadczeni śląscy przewoźnicy odnoszą sukcesy w Europie, a my możemy ich w tym wspierać – mówi Tomasz Bultrowicz, Z-ca Dyrektora Sprzedaży Samochodów Ciężarowych w Mercedes-Benz Trucks Retail Polska.

 

Mercedes-Benz: oszczędniejszy od innych

 

Edro-Trans z Rybnika to przedsiębiorstwo rodzinne, którego założycielem i właścicielem jest Eugeniusz Ptak. Specjalizuje się w przewozie materiałów neutralnych oraz niebezpiecznych (ADR). Firma zatrudnia 180 kierowców, a jej flota liczy obecnie 138 zestawów. Edro-Trans prowadzi przewozy na terenie całej Europy, także poza granice Unii Europejskiej. Przeważają trasy do Szwajcarii i krajów skandynawskich, gdzie odbiorcy są szczególnie wymagający.

 

Edro-Trans działa na rynku transportowym od prawie 30 lat. Dynamiczny rozwój i pozycję na rynku zawdzięczamy przemyślanym decyzjom, dotyczącym zarządzania nasza flotą – mówi Eugeniusz Ptak. Firma regularnie wymienia tabor. Średnia wieku pojazdu to zaledwie 1,5 roku. 80% floty to Mercedes-Benz.

 

Systematycznie wymieniamy pojazdy na ciężarówki Mercedes-Benz, aby stanowiły 100% floty. Do końca roku będą u nas tylko pojazdy spod znaku gwiazdy – mówi właściciel. – To konkurencyjne samochody, najtańsze w eksploatacji, zwłaszcza jeśli chodzi o paliwo. Mercedes-Benz jest minimum 1,5 l/100 km oszczędniejszy od innych marek w naszej flocie. Ponadto ma bardzo dobry serwis w całej Europie. Korzystamy z pakietów serwisowych, które znacznie ułatwiają obsługę pojazdów – wyjaśnia.

 

We wrześniu pojawiło się w firmie 10 ciężarówke Mercedes-Benz Actros. Następne zamówienia będą już opiewać na pojazdy piątej generacji, wyposażone w najnowocześniejsze systemy wspomagające bezpieczną i ekonomiczną jazdę. Nowe pojazdy są finansowane poprzez leasing fabryczny Mercedes-Benz. Edro-Trans wszystko załatwia w jednym miejscu, w oddziale Mercedes-Benz Trucks Retail Polska w Będzinie.

 

Obecnie Edro-Trans to prężnie rozwijające się przedsiębiorstwo transportowo-logistyczne. Nasz tabor jest ciągle powiększany oraz odnawiany. Wychodząc naprzeciw wymaganiom coraz to większej ilości zagranicznych kontrahentów, poszerzamy naszą ofertę świadczonych usług, dlatego też jesteśmy uznawani za przedsiębiorstwo dbające o swoich klientów – mówi Eugeniusz Ptak.

 

Pojazdy Mercedes-Benz: doceniamy niezawodność

 

Zamierzamy kupować tylko Mercedesy. Z moich 30 lat doświadczeń wynika, że w kwestii spalania, bezawaryjności oraz wykończeniu i jakości kabin, sa to pozjazdy bezkonkurencjne. Kierowcy są zachwyceni Actrosami – mówi Marek Kuźnia, założyciel Kuźnia-Trans z Mikołowa. Firma powstała w 1989 roku. Obecnie jej flota liczy 200 pojazdów, z których większość ma najwyżej 2 lata. Wśród najnowszych, zakupionych w tym roku są wyłącznie pojazdy Mercedes-Benz. – Na początku mieliśmy tylko Mercedesy i teraz wracamy do źródeł – dodaje Marek Kuźnia.

 

Zespół firmy liczy ponad 300 osób, działa w całej Europie. Kuźnia-Trans oferuje transporty całopojazdowe (FTL), ładunki częściowe i doładunki (LTL), przewozy just-in-time, ekspresowe oraz bardzo pilne typu „emergency”. Dlatego flota jest zróżnicowana, a wśród najnowszych ciężarówek, obok Actrosów, jest 5 sztuk Atego. Niezawodność taboru ma kluczowe znaczenie.

 

Wszystkie nowe ciągniki kupujemy z pełnym kontraktem serwisowym na 3 lata. W cenie mamy nawet uzupełnianie oleju i wymianę piór wycieraczek. W oddziale w Będzinie zawarliśmy umowę na kompletny serwis na bardzo dobrych warunkach. Został doliczony do raty leasingowej i nie musimy się martwić o dodatkowe koszty. Ten wariant współpracy sprawia, że my zajmujemy się tylko planowaniem i realizacją przewozów, a resztę troszczy się za nas Mercedes-Benz – mówi Marek Kuźnia.

 

Nowoczesne pojazdy stwarzają nowe możliwości podnoszenia wydajności przewozów. Aby z nich skorzystać niezbędna jest wiedza. W ofercie Mercedes-Benz Trucks Retail Polska, oddział w Będzinie znajdują się szkolenia z ekonomicznej jazdy, w których biorą udział kierowcy firmy Kuźnia-Trans.

 

Korzystamy cały czas z pakietu ECO-Driving, szkolimy wszystkich kierowców – zapewnia Marek Kuźnia. – Szkolenia organizowane są w weekendy lub w ciągu tygodnia, stosownie do potrzeb i preferencji kierowców. Organizujemy grupy po 10-15 osób, a szkolenie wraz z jazdami treningowymi odbywa się u nas na miejscu. To bardzo wygodne – dodaje.

 

Efekty szkoleń są wyraźnie widoczne i przekładają się na wynik finansowy firmy. Jak zauważa Marek Kuźnia: – Najnowocześniejsze technologie to podstawa, ale nie zapominamy, że w tym wszystkim liczy się człowiek i jego wiedza. Po udziale szkoleniu kierowca może zaoszczędzić nawet 2 l/100 km. Prawidłowo użytkowany Mercedes nie ma konkurencji w niskim spalaniu. Sam się o tym przekonałem, a wielu moich kolegów z firm transportowych potwierdza moją opinię – wyjaśnia właściciel Kuźnia-Trans.

 

Mercedes-Benz Trucks Retail Polska – oddział w Będzinie: indywidualne podejście gwarancją sukcesu

 

Samat Polska to kolejna firma, która swój tabor rozwija w oparciu o zakupy w Mercedes-Benz Trucks Retail Polska, oddział w Będzinie. Spółka jest częścią Groupe Samat, której początki sięgają 1979 roku. Dziś grupa działa w 12 krajach Europy zatrudnia blisko 2700 osób i dysponuje ponad 5400 pojazdami. Generuje obroty na poziomie 315 mld euro rocznie. Jej specjalnością jest zarządzanie transportem i logistyką towarów niebezpiecznych.

 

Polski oddział powstał w 1998 roku. Wykonuje przewozy na terenie całej Europy z wyjątkiem krajów skandynawskich i bałkańskich. Transportuje produkty petrochemiczne, gazy skroplone, chemię, a także samochody. – Potrzebujemy odpowiednio przystosowanych, „skrojonych na miarę” pojazdów. Decyzje zakupowe podejmowane są na poziomie centrali Groupe Samat na podstawie konkursu ofert. W związku z rodzajem prowadzonej działalności żywo interesujemy się innowacjami w zakresie telematyki i zarządzania transportem oraz obsługi serwisowej wyjaśnia Jacek Kaleta, Dyrektor Generalny Samat Polska.

 

W zakresie ciężarówek Mercedes-Benz korzystamy z pakietów serwisowych oraz systemu FleetBoard, który wspomaga nas w prowadzonych przewozach. Ułatwia nam dostęp m.in. do danych eksploatacyjnych pojazdów. Transportując szerokie spektrum ładunków, nie możemy określić naszych oczekiwań odnośnie zużycia paliwa tak precyzyjnie, jak przedsiębiorstwa prowadzące typowe przewozy. Zbyt wiele jest zmiennych związanych nie tylko z ładunkiem, ale np. przebiegiem tras. System telematyczny FleetBoard porządkuje te dane – mówi Jacek Kaleta.

 

Samat Polska odpowiada za około 11% przychodów Groupe Samat. Wśród klientów polskiego oddziału przeważają duże firmy. Jako część międzynarodowej organizacji, spółka gwarantuje swoim klientom jakość i poziom bezpieczeństwa zgodny z wysokimi standardami ujednoliconymi dla całej grupy. Niebagatelną rolę odgrywa transfer know-how oraz wymiana doświadczeń, co poszerza kompetencje poszczególnych oddziałów oraz grupy jako całości.

 

Mimo dużej skali działalności, naszym priorytetem jest indywidualne podejście do zlecenia. Z powodzeniem docieramy do nowych sektorów, takich jak sektor petrochemiczny czy branża motoryzacyjna, a jako grupa poszerzamy zasięg geograficzny naszej działalności w Europie – zauważa Jacek Kaleta. – Oddział w Polsce dysponuje 210 pojazdami, których średni wiek wynosi 3 lata. Wśród samochodów ciężarowych ponad połowę stanowi Mercedes-Benz – dodaje.

 

Z Mercedes-Benz Trucks Retail Polska firma współpracuje od początku swojej obecności w Polsce. – Naszym stałym partnerem jest oddział w Będzinie. Jesteśmy zadowoleni z poziomu usług, co potwierdza wysoki udział pojazdów Mercedes-Benz we flocie – podsumowuje Jacek Kaleta.

 

Mercedes-Benz Trucks Retail Polska: doświadczenie, które procentuje

 

Oddział Mercedes-Benz Trucks Retail Polska w Będzinie działa od 2014 roku, wcześniej prowadziła oddział w Sosnowcu przy ul. G. Daimlera 1 jako firma Mercedes-Benz Sosnowiec,  na rynku jest obecna już ponad 17 lat. To doświadczenie procentuje. Kadra będzińskiej placówki doskonale zna specyfikę śląskich przedsiębiorstw i ich potrzeby, wynikające z charakteru gospodarczego regionu. – Świadczy o tym napływ długoterminowych Klientów ze Śląska i okolic, którzy decydują się na systematyczne odnawianie taboru w oparciu o ofertę spod znaku gwiazdy – podsumowuje Tomasz Bultrowicz, Z-ca Dyrektora Sprzedaży Samochodów Ciężarowych w Mercedes-Benz Trucks Retail Polska, oddział w Będzinie.

Udostępnij:

Zapisz się do naszego newslettera