12 BIEG

  • EUR 4.69
  • GBP 5.25
  • CHF 4.70

Mercedes-Benz Trucks Retail Polska: lojalność klientów

Salon Mercedes-Benz Trucks Retail Polska

Ciężarówki Mercedes-Benz wyróżniają się niskimi kosztami eksploatacji i można je precyzyjnie dopasować do różnych potrzeb biznesu opartego na flocie. Nie są to jednak jedyne powody, dla których klienci wracają do Mercedes-Benz Trucks Retail Polska.

 

Niezawodność i innowacje w pojazdach ciężarowych konstruowanych przez Mercedes-Benz to jedna strona medalu. Drugą stanowią udogodnienia pracy kierowców, usługi wspierające zarządzanie, a także sprawny serwis. Mercedes-Benz Trucks Retail Polska z oddziałami w Emilianowie, Będzinie i Siedlcach nie tylko zapewnia kompletną ofertę ciężarówek i doradztwo przy zakupie, ale pozostaje blisko klienta przez cały okres użytkowania pojazdu. Cel: wsparcie rozwoju mazowieckiego biznesu.

 

Test Mercedes-Benz Actros w firmie transportowej

Działająca od kilkunastu lat firma Pro-Sped z Sobolewa w powiecie garwolińskim prowadzi przewozy krajowe i międzynarodowe. Specjalizuje się w transporcie artykułów spożywczych, a na swoim koncie ma już 75 tys. ton przewiezionego towaru. Sześć spośród dziesięciu zestawów firmy ma naczepy chłodnicze. Pozostałe to typowe naczepy kurtynowe.

– Półtora roku temu zainwestowaliśmy w Actrosa. Od wielu użytkowników słyszeliśmy, że jest bardzo ekonomiczny i postanowiliśmy to sprawdzić – mówi Radosław Skwarek, współwłaściciel firmy Pro-Sped. – Wybraliśmy standardowy ciągnik siodłowy z silnikiem o mocy 480 KM, zautomatyzowaną skrzynią biegów PowerShift oraz największą dostępną kabiną GigaSpace. Zależało nam na reflektorach ksenonowych, które znacznie polepszają widoczność w nocy, a co za tym idzie, bezpieczeństwo jazdy – dodaje.

 

W firmie Pro-Sped Actros pracuje głównie na trasach zagranicznych, zwykle z naczepą-chłodnią. Najczęściej jeździ do Wielkiej Brytanii, Belgii i Holandii. Czasem również realizuje trasy do Hiszpanii. – Tam zdarzają się odcinki bardziej górzyste. Na ogół jednak porusza się po płaskim terenie. Z Polski zabiera stosunkowo lekki ładunek, ale do kraju często wraca z dużym obciążeniem. W takich warunkach Actros okazał się tak ekonomiczny, jak się spodziewaliśmy – zaznacza Radosław Skwarek.

 

Ciągnik jest serwisowany w oddziale Mercedes-Benz Trucks Retail Polska w Siedlcach. – Do tej pory podstawialiśmy samochód do serwisu tylko dwa razy, w związku z przewidzianymi przez producenta przeglądami. Wymiana oleju, filtrów i inne zwykłe czynności przeprowadzane przy takich okazjach, to wszystko, czego potrzebowaliśmy. Actros jest bezawaryjny – zauważa Radosław Skwarek po półtora roku użytkowania pojazdu. – Na przegląd łatwo można się umówić, nawet w ostatniej chwili. Serwis działa sprawnie.

 

Przedstawiciel Pro-Sped zdecydował się przetestować nowego Actrosa piątej generacji. – Sprawdziłem go osobiście na krótkiej trasie i wywarł na mnie bardzo pozytywne wrażenie. Kierowcy, którzy jeździli nim dłużej, mogliby o nim więcej powiedzieć, ale już po samym teście mogę stwierdzić, że jest bardzo nowoczesny. Ma dużo elektroniki, tablety zamiast zwykłych przycisków, cała motoryzacja ku temu dąży – relacjonuje Radosław Skwarek.

 

Test ciężarówek Mercedes-Benz Actros i Atego w trasie przez 24h

Firma Usługi Transportowe Konrad Koza Trans-Pol z Warszawy wykonuje odpowiedzialne zadanie. Jej pojazdy regularnie zaopatrują w produkty spożywcze jedną z popularnych sieci fast food oraz stacje benzynowe i kawiarnie. W tym celu są wyposażone w zabudowy chłodnicze z agregatami wielotemperaturowymi umożliwiającymi utrzymanie odmiennej temperatury w poszczególnych komorach ładowni, stosownie do wymagań przewożonych produktów.

– Nasze samochody są bardzo specyficzne i droższe niż typowe chłodnie. Przy wyborze pojazdu bierzemy pod uwagę każdy szczegół – mówi Konrad Koza, właściciel firmy – Mamy dwie ciężarówki Mercedes-Benz: 3-letniego Actrosa oraz Atego, który jest u nas od kilku miesięcy – dodaje.

 

Pracujący dla Trans-Polu Actros ma podwozie 6x2 połączone z przyczepą centralnoosiową. Jest to tzw. zestaw przejazdowy, który można w całości załadować z rampy przez tylne drzwi naczepy. Dzięki temu czas załadunku jest krótszy. Pojazd został wyposażony w komfortową kabinę StreamSpace z płaską podłogą. Z kolei Atego to typowa ciężarówka dystrybucyjna z napędem 4x2. Obydwa pojazdy użytkowane przez firmę mają zautomatyzowane skrzynie biegów. – Często poruszamy się po terenie zabudowanym, w gęstym ruchu, gdzie zautomatyzowana skrzynia jest bardzo wygodna i odciąża kierowcę. To duża wygoda również dla nowych kierowców – mówi właściciel firmy Trans-Pol.

 

Samochody obsługują rozległy obszar: od Warszawy, przez Białystok, Zamość, Kraków, po Bełchatów i Łódź. Jeżdżą 24 godziny na dobę przez 365 dni w roku. Zmieniają się tylko kierowcy. – Oba pojazdy są objęte kontraktem serwisowym. To znaczne ułatwienie, także w rozliczaniu kosztów. Planujemy wizyty w serwisie z wyprzedzeniem, a obsługa najczęściej sprowadza się do przeglądu, czasem drobnych napraw. Poważnej awarii nie mieliśmy, ciężarówki nigdy nas nie zawiodły na drodze – podkreśla Konrad Koza.

 

W dystrybucji trudno osiągnąć tak niskie spalanie, jak w ruchu dalekobieżnym, ale właściciel Trans-Polu zaznacza, że Mercedesy spełniły oczekiwania firmy. – Zużycie paliwa jest dobre jak na nasze warunki jazdy. Często zjeżdżamy z dróg szybkiego ruchu na drogi lokalne, do miast. Informacje o niskim spalaniu od jednego z naszych partnerów, były jednym z powodów, dla którego zainteresowaliśmy się pojazdami Mercedes-Benz – relacjonuje szef Trans-Polu, ale to nie wszystko.

– Kolejny aspekt, to bardzo dobra obsługa ze strony Mercedes-Benz Trucks Retail Polska, nie tylko w momencie zakupu, ale i w zakresie obsługi posprzedażnej – wylicza dalej Konrad Koza– Trzeci powód to systemy bezpieczeństwa. Nasz Actros ma w zasadzie komplet systemów zapewniających bezpieczną jazdę. W przewozach dystrybucyjnych, jakie prowadzimy to bardzo ważne. W ruchu całodobowym zwiększają nie tylko bezpieczeństwo kierowcy i ładunku, ale również komfort.

 

Jako klient Mercedes-Benz Trucks Retail Polska, przedstawiciel Trans-Polu miał okazję wypróbować nowego Actrosa piątej generacji – Zrobił na mnie bardzo dobre wrażenie, choć do cyfrowych lusterek musiałem się przyzwyczaić. W naszej pracy byłby przydatne, ponieważ znacznie zwiększają pole widzenia – dodaje właściciel Trans-Polu.

 

25 lat współpracy z Mercedes-Benz: najwyższa jakość gwarancją zadowolenia

Firma Wojciecha Marianowskiego z Przewłoki koło Tomaszowa Lubelskiego prowadzi przewozy międzynarodowe. Z marką Mercedes-Benz jest związana już od ponad 25 lat i przez ten okres użytkowała pojazdy kilku generacji. Wśród samochodów we flocie Wojciech Marianowskiego jest kilka naprawdę wyjątkowych. W firmie pracuje „Eco Bestia”, jeden z dawnych pojazdów demonstracyjnych Mercedes-Benz. Od niedawna dołączył również „SkyTruck” z kabiną pomalowaną przez artystę Krzysztofa Syrucia.

– SkyTruck jest jedyny w swoim rodzaju, a do tego ma bardzo dobre wyposażenie – mówi Wojciech Marianowski. – Ciężarówki są wizytówką firmy. Klienci zwracają uwagę, czym się do nich przyjeżdża. Czasem proszą o zdjęcia zestawów, zanim podejmą decyzję o współpracy, bo chcą wiedzieć, czy auta są nowe i najwyższej jakości. Myślę, że Mercedesy ich do nas przekonują – podkreśla.

 

Firma przewozi prawie wszystkie ładunki, jakie można dostarczyć na pokładzie naczep kurtynowych. Są wśród nich między innymi meble, artykuły gospodarstwa domowego, a nawet komponenty do samolotów pasażerskich. Przewozy prowadzone są na terenie całej Unii Europejskiej. – Kontrahenci wymagają od nas terminowości. Ponieważ mamy młody tabor i złożony z Mercedesów, możemy mieć pewność, że stan techniczny zestawu nie stanie się źródłem opóźnień. Stale współpracujemy z serwisem Mercedes-Benz Trucks Retail Polska w Emilianowie. Działa bardzo sprawnie, pojazdy szybko wracają na drogę. Zresztą Actros jest niezawodny – podkreśla Wojciech Marianowski.

 

Przedsiębiorca ceni ciężarówki Mercedes-Benz również za komfort i bardzo dobre wyposażenie, w tym nowoczesne systemy, które służą pomocą kierowcy. – Uczestniczyłem w szkoleniu z ekonomicznej jazdy i staram się tę wiedzę zaszczepić kierowcom. Zwracam uwagę na niskie zużycie paliwa. Systemy Actrosa są bardzo dobre, ale oczywiście trzeba umieć z nich korzystać. Przykładem jest PPC (Predictive Powertrain Control), który umożliwia obniżenie spalania. Moi kierowcy cenią Actrosa. Dobrze się go prowadzi i są zadowoleni z płaskiej podłogi w kabinie – podsumowuje.

 

Współpraca oddziałów Mercedes-Benz Trucks Retail Polska

Mercedes-Benz Trucks Retail Polska z oddziałami w Emilianowie, Będzinie i Siedlcach oferuje sprzedaż kompletnej gamy samochodów ciężarowych spod znaku gwiazdy: od lekkiego Atego, do wszystkich odmian ciągników siodłowych i podwozi Actros oraz Arocs, łącznie z pojazdami specjalistycznymi. Dzięki imponującemu zapleczu, obejmującemu w warsztatach w Emilianowie, Będzinie i Siedlcach łącznie 24 stanowiska naprawcze, magazyny części z dostawami cztery razy w ciągu dnia i dyżurnemu Serwisowi 24h, wspiera biznesy oparte na flocie. Oddziały Mercedes-Benz Trucks Retail Polska zapewniają nie tylko sprawną obsługę posprzedażną, ale także monitoring efektywności pracy ciężarówek zakupionych w firmie.

Udostępnij:

Zapisz się do naszego newslettera