12 BIEG

  • EUR 4.69
  • GBP 5.25
  • CHF 4.70

Jeden model, dziesiątki wersji. Dlaczego branże budowlana i deweloperska stawiają na Arocsa?

Mercedes Arocs w branży budowlanej

Bezawaryjność, uniwersalność i imponujące właściwości terenowe to tylko kilka cech, którym Arocs zawdzięcza renomę, jaką cieszy się wśród firm budowlanych i deweloperskich. O pozostałych w rozmowie z portalem 12. Bieg opowiada właściciel firmy deweloperskiej z Legnicy.

 

- Jesteśmy prężnie rozwijającą się firmą na legnickim rynku deweloperskim. Naszą misją jest wychodzenie naprzeciw potrzebom i oczekiwaniom naszych klientów. Mieszkania i domy budujemy dbając starannie o każdy szczegół bo wiemy, że tylko na solidnych fundamentach może powstać coś trwałego. Inwestycje, które realizujemy, są starannie przemyślane, tak aby zachwycały swoim wyglądem, podążając przy tym za nowoczesnymi trendami. Nasze budynki powstają w najlepszych lokalizacjach w Legnicy. (…) Współpracujemy z doświadczonymi fachowcami bo dla nas liczy się przede wszystkim jakość - pisze o sobie legnicka firma New Home Development.


Realizowane przez nią coraz większe i odważniejsze inwestycje wymagają profesjonalnych narzędzi. W rozmowie z portalem 12. Bieg opowiada o nich właściciel firmy, Paweł Sarota.


- Na Mercedesa zdecydowałem się z kilku powodów. Prywatnie sam jeżdżę osobowym autem tej marki. Cenię ją za niezawodność. Mimo to nie zdecydowałbym się na Arocsa, gdyby nie opinie o tym pojeździe – tłumaczy Tamioła. - Użytkownicy chwalą go za właściwości terenowe, wspomnianą przeze mnie niezawodność, wytrzymałe podwozie i ogólnie całą konstrukcję. I wszystko to mogę teraz osobiście potwierdzić. Nie bez znaczenia był też dla mnie duży popyt na Arocsy na rynku wtórnym. Łatwość odsprzedaży połączona z relatywnie niedużą utratą wartości były dla mnie bardzo istotne. To dla mnie realna oszczędność i gwarancja płynności. Nie wszyscy zwracają na to uwagę przy wyborze pojazdów budowlanych. To błąd – podsumowuje.

 

Mercedes-Benz Arocs - jeden model, ogrom możliwości personalizacji


Obojętne, czy chodzi o ciągnik siodłowy, podwozie ciężarowe, betonomieszarkę czy ciężką wywrotkę, warianty Arocsa do eksploatacji drogowej oraz z napędem na wszystkie koła zawsze są gwarantem wytrwałości, ciągłej gotowości do pracy i bezawaryjności. Dostępny z szerokim spektrum silników Euro VI (cztery klasy pojemności skokowej, osiemnaście klas mocy - od 238 do 625 KM) Arocs sprawdzi się w transporcie materiałów sypkich, dostawach materiałów budowlanych, przewozie betonu towarowego czy transporcie najcięższych maszyn budowlanych.


Warto tu wspomnieć o wręcz przełomowych rozwiązaniach, które dostępne są w Arocsie. Dołączany hydrauliczny napęd na koła przednie Hydraulic Auxiliary Drive (HAD) pracuje do prędkości 30 km/h, wytwarzając dodatkową trakcję, niezbędną na przykład do pokonania trudnego wzniesienia na śliskiej drodze. Każde z kół otrzymuje nawet ponad 50 KM dodatkowej mocy. W porównaniu ze stałym napędem na wszystkie koła, napęd HAD obniża koszty, masę pojazdu i zużycie paliwa. To rozwiązanie idealne dla tych firm, których ciężarówki potrzebują maksymalnej mocy jedynie w wyjątkowych sytuacjach. Dzięki temu przez większość czasu znajdują się w trybie oszczędzania paliwa.


Kolejnym przykładem przełomowej technologii jest turbosprzęgło z retarderem (TRK). Łącząc w jednym podzespole funkcje hydraulicznego sprzęgła rozruchowego oraz retardera, umożliwia ono delikatne ruszanie i precyzyjne manewrowanie także z dużym obciążeniem i przy minimalnych prędkościach.


Szeroka oferta Arocsa obejmuje konfiguracje osi od 4x2 i 4x4, poprzez trzyosiowe 6x2, 6x4, po 6x6. Pojazdy czteroosiowe dostępne są w układzie 8x2 z osią wleczoną, w układzie 8x4, 8x4 z osią wleczoną, 8x6 i 8x8. W ofercie przewidziano zawieszenie stalowe i pneumatyczne, ramę do przeważającej eksploatacji drogowej lub ramę do eksploatacji terenowej, liczne rozstawy osi, kabiny kierowcy na trasy dzienne i do transportu dalekobieżnego oraz trzy systemy napędu na wszystkie koła. Wieńczą ją ciągniki do transportu ciężkiego i pojazdy specjalne. Przygotowane fabrycznie wersje specjalne ułatwiają wybór idealnego Arocsa do każdej firmy.


Bez względu na wybraną wersję, oprócz bezawaryjności i trwałości, Arocs gwarantuje znacznie więcej.


• Bezpieczeństwo


Bezpieczeństwo to priorytet na każdej budowie. Właśnie dlatego Mercedes wyposażył Arocsa w szereg systemów, które to bezpieczeństwo gwarantują. System MirrorCam gwarantuje znacznie lepszą widoczność we wszystkich kierunkach. Cyfrowe lusterka oferują też szereg funkcji pomocniczych. Na przykład, podczas manewrowania lub zmiany pasa ruchu linie odległościowe wyświetlane w obrazie z kamer pomagają oszacować odstęp od innych pojazdów. System MirrorCam ściśle współpracuje z asystentem martwego pola, który pomaga zapobiegać kolizjom po stronie pasażera podczas skręcania w prawo, wizualnie i dźwiękowo ostrzegając kierowcę o niebezpieczeństwie.


Mówiąc o bezpieczeństwie w Arocsie, nie można nie wspomnieć o Active Sideguard Assist. System ten nie tylko ostrzega kierowcę przed poruszającymi się rowerzystami lub pieszymi po stronie pasażera, jak czyni to asystent martwego pola, ale także, do prędkości skrętu 20 km/h uruchomi automatyczne hamowanie oraz zatrzyma pojazd, o ile kierowca sam nie zareaguje na dźwięki ostrzegawcze. Mercedes-Benz Trucks jest pierwszym producentem na świecie, który oferuje tego typu system w pojazdach ciężarowych.


• Oszczędność


Mercedes-Benz Arocs korzysta z systemu Predictive Powertrain Control. System wykorzystuje m.in. z lokalizator GPS, cyfrowe mapy drogowe, dane topograficznych i wiele innych informacji do inteligentnego sterowania tempomatem i skrzynią biegów. Wszystko po to, by dostosować pracę napędu w sposób gwarantujący jak najmniejsze zużycie paliwa. To niezwykle użyteczne również na krótkich dystansach w ruchu lokalnym, kluczowym z punktu widzenia branż budowlanej i deweloperskiej.


• Integracja


Mercedes-Benz Arocs jest zawsze online. Kluczowym elementem łączącym go z Internetem jest moduł Truck Data Center (TDC), który odbiera dane m.in. z czujników i kamer, tworząc w ten sposób podstawę komunikacji pojazdu z systemami zewnętrznymi, takimi jak np. system zarządzania serwisem i przeglądami Mercedes-Benz Uptime i Fleetboard. O tym, jak wiele korzyści gwarantuje multimedialna integracja pojazdów jeżdżących w firmowej flocie, można przeczytać w innym artykule znajdującym się na portalu 12.

Udostępnij:

Zapisz się do naszego newslettera